Er du en synlig og dyktig leder som evner å skape motivasjon og engasjement?

Menighetsbarnehagen i Trøgstad AS søker styrer i vikariat med mulighet for fast ansettelse. Arbeidsgiver: Menighetsbarnehagen i Trøgstad. Stillingstittel: Barnehagestyrer ved Menighetsbarnehagen i Trøgstad, Indre Østfold Frist: 15.02.2022 Ansettelsesform: Vikariat med mulighet for fast ansettelse Tiltredelse: Så snart som mulig.

Bli med å skape en topp menighetsbarnehage!

Menighetsbarnehagen i Trøgstad er en barnehage med lange tradisjoner. Den består av to barnehager, Kirkestallen på Skjønhaug og Kirkestua i Båstad. Begge ligger i umiddelbar nærhet til hvert sitt menighetshus og hver sin kirke. Barnehagen er drevet av Trøgstad og Båstad menighet.

Menighetsbarnehagen er et viktig tilskudd til de kommunale barnehagene i Trøgstad og Båstad og er den eneste private barnehagen i området, og den eneste med utvidet formålsparagraf.

I Menighetsbarnehagen i Trøgstad skal vi ha de beste medarbeiderne og de beste lederne. Er du en motiverende, ansvarlig og samarbeidsorientert person som har lyst til å jobbe med å tilrettelegge for en lokal menighetsbarnehage på landsbygda? Da er du kanskje den rette personen!

Vi ser etter en engasjert og dyktig leder som vil være med å utvikle vårt barnehagetilbud videre. Stillingen har personalansvar for 17 ansatte, og rapporterer til Menighetsbarnehagen i Trøgstad sitt styre.

Menighetsbarnehagen i Trøgstad har 58 barnehageplasser fordelt på de to barnehagene.

Vi har kort vei til skog og mark, spennende uterom og egen lavvo.

Hos oss er alle velkommen til å søke barnehageplass, men med vår utvidede, kristne formålsparagraf, treffer vi særlig de som er opptatt av at gode verdier blir ivaretatt. Vi er opptatt av kvalitet i alle ledd, og samtidig vil vi være en fleksibel barnehage som alltid setter barnet i fokus.

Vårt mål er å skape et miljø preget av trivsel og trygghet, der det enkelte barn skal oppleve å bli sett, hørt og anerkjent. Alle barn skal bli respektert, og få utfordringer og støtte med utgangspunkt i sine individuelle og kulturelle behov.

Her kan du lese mer om Menighetsbarnehagen i Trøgstad: https://www.menighetsbarnehagen i Trøgstad

Ansvarsområder vil bla. være

•        Administrativ ledelse
  •        Økonomistyring
  •        Personalledelse
  •        Driftsansvar for barnehagen
  •        Kontakt med Indre Østfold kommune
  •        Foreldresamarbeid
  •        Oppfølging av HMS-arbeid og miljørettet helsevern
  •        Pedagogisk ledelse og oppfølging av bestemmelser i lov og forskrift

Barnehagestyrer har ansvar for daglig ledelse av barnehagen. Styrer skal bidra til at barnehagens verdigrunnlag etterleves, og følge opp nye satsningsområder. Vår nye leder er også opptatt av ny forskning på barnehageområdet, og brenner for å utvikle både de ansatte og barnehagetilbudet.

Kvalifikasjoner

•        Utdanning som barnehagelærer eller annen høgskoleutdanning som gir barnefaglig og pedagogisk kompetanse, jf. § 24 i barnehageloven
  •        Gjerne videreutdanning innen ledelse eller barnehagepedagogikk
  •        Relevant ledererfaring
  •        Evne til å skape motivasjon og engasjement
  •        Gode samarbeidsevner
  •        God skriftlig og muntlig formuleringsevne
  •        Høy grad av selvstendighet og gjennomføringsevne
  •        Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse

Vi søker etter en synlig og tydelig leder med stor arbeidskapasitet, god kommunikasjonsevne og godt humør. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

•        en utfordrende og allsidig jobb i et etablert miljø
  •        mulighet for å påvirke og utvikle barnehagehverdagen til barna
  •        engasjerte og trivelige kolleger

Vi ønsker å være en fremoverlent og fremtidsrettet organisasjon, preget av god takhøyde, optimisme, pågangsmot og stolte medarbeidere. Vi ser frem til å jobbe sammen med deg.

Velkommen som søker!

Spørsmål og andre opplysninger

For nærmere opplysninger, kontakt:

Styrets leder: Rita Østbye
Tlf: +47 906 44 115
post@menighetsbarnehagen.no

Stillingen er et vikariat i 100 % stilling ned mulighet for fast ansettelse

•        Arbeidssted: Kirkestallen og Kirkestua
  •        Tiltredelse: Så snart som mulig
  •        Lønn i henhold til bedriftens avtaleverk, samt pensjons- og forsikringsordninger

Om arbeidsgiveren

Barnehagen eies av Trøgstad og Båstad menighet, som er en menighet med to kirker, godt engasjement blant ansatte og frivillige og med god integrering av barn i gudstjenestelivet som en av sine målsettinger.

Sektor: Privat

Lederkategori: Leder